Tuesday, September 13, 2011

Biadap tak kalau begini?

Baru lepas discussion dgn 2 orang subordinate. Aku memang menyampah kalau perangai yg begini ada kat depan mata. Kalau bos berperlakuan macam ni pun aku lagi menyampah!!

Ok sedang dlm perbincangan. Aku menerangkan isu perbincangan yang aku tahu mereka tak suka. Bukan salah sesiapa. Dah memang peraturan agensi kerajaan sebegitu. Dan sudah memang peraturan organisasi kami sebegitu. Isunya, bayaran kepada staf part time. Bukan ke semuanya tertakluk kepada pelbagai perintah am. Oii pegi balik kursus induksi la kalau masih tak faham2 lagi isi perintah am.

Aku pun banyak yg tak setuju pasal perintah2 am kerajaan. Tapi kalau nak mentadbir seperti kita ni organisasi swasta, pergilah kerja kat sektor swasta tu. Tapi tak terkeluar dari anak tekak ni ayat beracun ni. Masih ada rasa nak menjaga ukhuwah. Sebagai pentadbir yang tertakluk kepada pelbagai kerenah perintah am, aku terpaksa akur. Bukannya samapai terkeluar dari landasan agama atau falsafah hidup aku sendiri.

Tapi yang paling membarakan hati ialah perangai mereka berdua ni. Ok, kalau bercakap dengan orang lain, especially orang tu ialah orang yang lebih tua ataupun orang atasan, ataupun kawan2 sendirilah, bukankah kita mengarahkan pandangan wajah kita ke muka orang tersebut. Yang minah sorang ni, bercakap dengan aku sambil pandang muka orang lain. Yang pakcik ni pulak boleh tengok telefon memanjang. Baca message, balas mesej. Oiii kalau awak tu berada dalam dewan yang besar tak apalah, ini discussion kita 4 orang saja tau. Perangai2 begini boleh diketegorikan sebagai BIADAP!!!! Sapa yang tak setuju dengan pandangan aku ni???? Mungkin takda sapa pun. HUH GERAM MENYAMPAH!!!

No comments: