Tuesday, August 2, 2011

2 Ramadhan

Hari ni kurang seronok di ofis. Entah.. aku ke yang salah faham atau memang dia begitu. But she is not tactful in her actions and conversation. Tengah mesyuarat, angkat telefon, bercakap2 dgn org sebelah. Kalau mesyuarat dalam dewan yang besar dan ramai org, tak mengapalah. Perbuatan seperti itu tidak akan disedari oleh orang lain. Ini dalam bilik mesyuarat yang mana ahli yang hadir ada dalam 12 orang. Bersosek-sosek di barisan belakang. I, myself never felt disturbed. Tapi perbuatan sebegitu seolah-olah dia menyatakan, my phone calls are important; or what I'm doing is important..more important than others.

Pada hari ini, dia yang meminta untuk bermesyuarat jam 10.30 pagi. Aku yang sudah selesai kelas jam 10 pagi dan kemudian menyelesaikan sedikit perkara sudah bersedia jam 10.30. Tapi dia masih bergayut di telefon dalam pejabat dia. Ketika dia datang aku pun perli, hmmm kata 10.30 nak meeting. dia cuma jawab, sorry ada important phone call. See what I mean. IMPORTANT... as if the rest of us are not important. Aku sebagai timbalan dekan pun tak boleh dia nak hormati. Helo sis, kalau tak nak hormat aku takpa. Tapi janganlah biarkan orang lain menunggu.

Semasa mesyuarat, dia melompat dari satu isu kepada isu lain. Sehingga aku yang menegur, selesaikan dulu masalah nak download ni. Selesaikan satu persatu... Aku menahan diri dari meninggikan suara.

Dia juga tidak habis-habis menyebut banyak kerja, banyak kerja. Macam orang lain tak banyak kerja. Aku sudah tidak tahan kerana setiap kali mesyuarat dan perbincangan, itu sahaja yang disebutnya. I blurted out these words, "I tau banyak kerja. You all ni bercakap macam I tak tau. I mula masuk office ni, I tanya Pn Hasnah kerja-kerja admin staff. I have their scope of jobs on my table. I know they are very busy!!!" Suara dah mula meninggi. Dia ingat AKU NI BODOH!!!! That's what I've been feeling all this while.

Ya allah, Kurniakanlah kesabaran buat aku


Hari ni berjaya memasak daging. Daging masak kari, kailan goreng dan goreng pisang. Best!!

No comments: